دود سيگار و مشكل شنوايي كودكان
وبلاگ دانشجویان پرستاری قائن سال 90 ورودی بهمن

مضرات سيگار و دود آن براي همه ما مشخص است و همه مي‌دانند سيگار عامل بروز بيماري‌هاي مختلفي از بيماري‌هاي قلبي و ريوي گرفته تا انواع سرطان‌هاست. اما شايد برايتان عجيب باشد اگر بدانيد دود سيگار قدرت شنوايي را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد. در مطالعه‌اي كه بتازگي در اين زمينه انجام گرفته است مشخص شد قرار گرفتن در معرض دود سيگار مي‌تواند رشد قدرت شنوايي كودك را با مشكل روبه‌رو سازد.

علاوه بر اين احتمال ابتلا به مشكلات شنوايي در دوران بزرگسالي نيز براي اين كودكان افزايش مي‌يابد. در نتيجه محققان به والدين هشدار مي‌دهند در صورتي كه فرزندشان در معرض دود سيگار قرار دارد، حتما قدرت شنوايي او را كنترل كنند.

دود دست دوم سيگار مخلوطي از گازها و ذرات ريز است كه از سوختن سيگار ايجاد و با بازدم فرد سيگاري در محيط پخش مي‌شود. اين دود شامل بيش از 7 هزار ماده شيميايي است كه صدها مورد آن سمي است و 70 نوع آن عامل ايجاد سرطان. معمولا در خانه‌ و محل كار بيشتر از ساير مكان‌ها در معرض اين دود قرار مي‌گيريم. دود سيگار مي‌تواند براي كودكان مشكلات متعددي از جمله عفونت گوش، حملات آسم، سرفه، تنگي‌نفس و عفونت‌ تنفسي ايجاد كند. بزرگسالان نيز با مشكلاتي مانند بيماري‌هاي قلبي و سرطان ريه روبه‌رو هستند.

تقريبا 60 درصد كودكان آمريكایی در معرض دود دست‌دوم سيگار قرار دارند كه همين مساله سبب بروز مشكلاتي از جمله عفونت‌هاي دستگاه تنفسي و گوش مي‌شود. علاوه بر اين، نوزاداني كه مادر آنها در دوران بارداري سيگار مي‌كشد نيز بيشتر از بقيه نوزادان در معرض مشكلاتي مانند وزن كم هنگام تولد قرار دارند. اما اين نكته كه دود سيگار مي‌تواند بر رشد قدرت شنوايي كودك نيز تاثير بگذارد، مورد مهمي است كه بايد به آن توجه داشت. البته هنوز نمي‌توان ثابت كرد كه دود سيگار مي‌تواند موجب از دست‌دادن قدرت شنوايي شود، ولي اين تحقيق دليلي ديگر است براي حفاظت از كودكان در برابر دود سيگار. طبق نظر متخصصان، افرادي كه در جمعيت پرخطر قرار دارند مانند كودكاني كه در معرض صداهاي بلند و دود سيگار هستند، بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرند؛ بخصوص در مورد كودكان و نوجوانان‌. چون معمولا شنوايي آنها تا زماني كه مشكلي برايشان پيش نيايد كنترل نمي‌شود و در نتيجه ممكن است كسي از اين مساله مطلع نشود. بنابراين متخصصان توصيه مي‌كنند كودكاني كه درمعرض دود سيگار قرار دارند از نظر سلامت گوش كنترل و معاينه شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 98
بازدید ماه : 1361
بازدید کل : 47710
تعداد مطالب : 358
تعداد نظرات : 372
تعداد آنلاین : 1



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما
Pichak go Up

-_ !News _-